Straipsnyje sužinosite, kaip grąžinti nepatikusius drabužius bei ką daryti, jeigu pardavėjas nesutinka jums grąžinti sumokėtų pinigų ar pakeisti įsigyto rūbo.

Drabužių ir rūbų grąžinimas – ką reikėtų žinoti?

Prieššventinis laikotarpis dažną iš mūsų verčia ne tik skubėti, bet ir labiau atsipalaiduoti bei plačiau atverti savo piniginę. Tačiau atslūgus nuolaidų karštinei ir apsipirkimo džiaugsmams, dažnai paaiškėja, kad su didele nuolaida įsigytas drabužis mums visai netinka, nepatinka arba yra su trūkumais. Tokiu atveju, drabužį tenka grąžinti pardavėjui.

Ir nors dauguma atvejų drabužių grąžinimas vyksta sklandžiai, kartais prekybininkai ima gudrauti ir grąžinamus rūbus atgal priima nenoriai arba kelia papildomas sąlygas. Taigi, šiame straipsnyje išsiaiškinsime, kaip grąžinti nepatikusius drabužius ir kokias teises jūs, kaip vartotojas turite.

Grąžinti drabužius galite, tačiau yra tam tikrų sąlygų

Bendra taisyklė yra tokia, kad kokybiškas prekes pardavėjui galima grąžinti per 14 dienų, o dėl atsiradusių prekės defektų, į pardavėją galima kreiptis per dvejus metus. Vis dėlto, grąžinti galima ne visas prekes, o norint tai padaryti, taip pat reikia laikytis ir tam tikrų sąlygų.

Taigi, nepriklausomai nuo to, ar drabužį pirkote su nuolaida per išpardavimą, ar už įprastą kainą, jūs turite teisę pasinaudoti 14 dienų prekės keitimo bei grąžinimo galimybe. Tačiau jūsų grąžinamas drabužis turi būti nesugadintas, nenaudotas ir nepraradęs savo prekinės išvaizdos. Taip pat jūs turite turėti įrodymus, kad grąžinamą drabužį pirkote iš konkretaus pardavėjo.

Beje, nepamirškite atkreipti dėmesio, kad grąžinti galima ne visus drabužius. Mažmeninės prekybos taisyklės numato, kad audiniai, apatiniai drabužiai, pižamos, naktiniai marškinėliai, korsetai, kojinės pėdkelnės, puskojinės bei kūdikių drabužėliai, net ir būdami tinkamos kokybės, grąžinti gali būti tik sutikus pardavėjui. Žinoma, jeigu prekės yra nekokybiškos ir turi trūkumų, tuomet šie apribojimai joms negalioja.

Jeigu drabužį pirkote internetu

Prekių grąžinimo taisyklės šiek tiek skiriasi, priklausomai nuo to, ar drabužius įsigijote fizinėje parduotuvėje ar internetu. Pavyzdžiui, drabužius įsigijus fizinėje parduotuvėje, juos grąžinti ar pakeisti galite tik toje pačioje parduotuvėje, kurioje šios drabužius įsigijote. Išimtis gali būti taikoma tik tais atvejais, jeigu pardavėjas yra numatęs kitą prekių grąžinimo vietą arba grąžinamas prekes priima visose savo parduotuvėse.

Kita vertus, jeigu drabužius perkate internetu, akivaizdu, kad negalite tinkamai ir užtikrintai įvertinti jų kokybės ir kitų savybių. Taigi, šiuo atveju, jums yra suteikiama galimybė gyvai įvertinus gautą prekę, atsisakyti sudarytos pirkimo sutarties ir grąžinti ją pardavėjui.

Iš esmės, jūs galite grąžinti beveik visas internetu įsigytas prekes, per 14 dienų nuo jų gavimo dienos. Tačiau internetu įsigytoms prekėms taip pat yra taikoma keletas išimčių. Pavyzdžiui, jūs negalite gražinti prekės, kuri buvo sukurta specialiai jums (pagal užsakymą pasiūtas drabužis ar sukurtas ir pagamintas aksesuaras).

Nekokybiško drabužio grąžinimas

Jeigu jūsų įsigytas drabužis pasirodė nekokybiškas, žinokite, kad dėl atsiradusių trūkumų į pardavėją visada galima kreiptis per dvejus metus. Pažymime, kad tokia prekės garantija yra suteikiama pagal įstatymą ir ji negali būti trumpesnė. Tačiau pardavėjas ar gamintojas savo gaminiui gali suteikti ilgesnę garantiją.

Taigi, jeigu drabužį norite grąžinti dėl to, kad jis nekokybiškas, jūs turite teisę iš pardavėjo reikalauti nemokamai drabužį pataisyti, pakeisti jį kitu, sumažinti drabužio kainą arba reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus.

Reikėtų atkreipti dėmesį, kad teisę pasirinkti norimą reikalavimą turite būtent jūs, tačiau jeigu drabužio trūkumas yra mažareikšmis, tuomet reikalavimo grąžinti pinigus kelti negalite.

Svarbu turėti drabužio pirkimą patvirtinantį dokumentą

Svarbu atminti, kad reikalauti pakeisti, grąžinti, pataisyti ar prašyti sumažinti drabužio kainą, jūs galite tik tuo atveju, jeigu turite pirkimą patvirtinantį dokumentą. Pirkimą patvirtinančiu dokumentu gali būti laikomas ne tik kasos aparato kvitas, bet ir banko sąskaitos išrašas, sąskaita faktūra, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis ar panašus dokumentas, įrodantis pirkimo faktą. Taigi, būtinai nepamirškite drabužio pirkimo dokumento saugoti visu jo garantiniu laikotarpiu.

Iš esmės, pirkimą patvirtinantis dokumentas yra bene svarbiausias įrodymas, galintis vienareikšmiškai patvirtinti, kad tarp jūsų ir pardavėjo vyko prekės pirkimas. Todėl iš pardavėjo visuomet derėtų reikalauti pirkimo kvito ar kito prekių pirkimo faktą patvirtinančio dokumento.

Jei susitarti dėl rūbų grąžinimo nepavyksta

Deja, tačiau ne visuomet su pardavėju pavyksta susitarti geranoriškai. Todėl kilus ginčui, pirmiausia jūs turite raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti jam savo reikalavimą. Šiuo atveju, pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti jūsų kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jūsų kreipimosi gavimo dienos pateikti jums išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą.

Jeigu su gautu atsakymu nesutinkate arba apskritai negavote iš pardavėjo jokio atsakymo, tuomet jūs turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Panašūs straipsniai